Moda i Lifestyle

Subiektywnie nie tylko o modzie

Turystyka biznesowa – komu i jakim celom służą takie podróże?

Turystyka biznesowa – komu i jakim celom służą takie podróże?

Podróże służbowe, MICE, czyli meetings, incentives, conferences, exhibitions, turystyka korporacyjna, przemysł spotkań to określenia, którymi można zastąpić pojęcie turystyka biznesowa.
Podróżowanie pracowników czy właścicieli firmy nie jest czymś wyjątkowym, jednak skala tego zjawiska w naszych czasach wskazuje na duże znaczenie turystyki biznesowej dla przedsiębiorstw oraz pracowników.

Turystyka biznesowa – jakie wyjazdy można zorganizować?

Podróże biznesowe mogą mieć charakter wyłącznie służbowy lub łączyć czynności służbowe z prywatnym wypoczynkiem. Najczęściej organizuje się wyjazdy na:
• Konferencje, sympozja, kongresy,
• Targi i wystawy,
• Szkolenia,
• Spotkania firmowe związane ze świętami czy uroczystościami jubileuszowymi,
• Spotkania motywacyjne,
• Integrację zespołu.

biznesowa turystyka

Oczywiście jeden wyjazd może być związany z realizacją kilku celów – wyjazd na targi połączony z organizacją konferencji i eventu na pewno sprzyja budowie wizerunku firmy a przy tym wpływa motywująco na pracowników. Wieczorne aktywności podczas takiego wyjazdu zapewne zbudują mocne więzi między członkami zespołu.

Komu służy turystyka biznesowa?

Opłacanie wyjazdów wypoczynkowych traktowano niegdyś w firmach(w budżetówce nadal tak jest) jako świadczenie socjalne dla pracowników. Współczesna korporacyjna turystyka biznesowa realizowana przez właścicieli, zarząd, pracowników firmy ma za zadanie budować markę i przynosić wzrost sprzedaży. Zmotywowany, doceniony, nagrodzony pracownik na pewno chętniej utożsamia się z organizacją i wydajniej dla niej pracuje.

Turystyka biznesowa jest coraz prężniej rozwijającym się segmentem przemysłu turystycznego w Polsce i na świecie. Wyjazdy w ramach turystyki biznesowej przynoszą większe zyski, niż te organizowane w ramach czasu wolnego indywidualnie przez osoby prywatne.

Na cele spotkań biznesowych wybiera się miejsca odmienne, z jakiegoś powodu szczególne z ciekawą ofertą aktywności i bardzo wysokimi standardami jakościowymi w zakresie bazy noclegowej czy gastronomicznej.
Turyści biznesowi zostawiają w miejscowościach turystycznych znacznie więcej pieniędzy, niż wypoczywający rekreacyjnie.
Tak więc rozwojem biznesowych podróży są zainteresowani właściciele firm wykupujących usługę, organizatorzy wypoczynku, samorządy lokalne i miejscowi przedsiębiorcy.


Notice: Undefined variable: comments_view in /home/virt9038/domains/gig-news.pl/public_html/wp-content/themes/fascinate/single.php on line 74
Powrót na górę