Turystyka biznesowa to specyficzne pojęcie, jakie dotyczy podróży w celach zawodowych. Sam wyjazd nie jest jedynie okazją do wypełniania swoich obowiązków poza firmą, lecz ten aspekt także jest ważny. Cel podróży zatem związany jest w konkretnym zawodem. W tym przypadku możemy poznać nowe miejsca i ludzi, a także znaleźć motywację do dalszego samorozwoju. Czego dotyczy to pojęcie? Kiedy mówimy o turystyce biznesowej?
Pojęcie turystyki biznesowej
Światowa Organizacja Turystyki wskazuje, że osoby podróżujące w celach zawodowych są uznawane za turystów, jednakże muszą spełnić określone warunki. Zazwyczaj dotyczą one:
- połączenia interesów z rozrywką,
- zaspokojenia celów poznawczych w wolnym czasie,
- korzystanie z infrastruktury turystycznej.
Zalety turystyki biznesowej
Warto podkreślić, że turystyka tego typu nie tylko pozwala pozyskać nowych odbiorców i dobrze zaprezentować swoją firmę, lecz też stanowi bardzo dobrą okazję do korzystania z wypoczynku, rekreacji, poznawania nowych miejsc i zwiedzania zabytków. Osoby podróżujące służbowo korzystają mają często zapewniony nocleg wraz z wyżywieniem. Czynnik kosztów nie jest tutaj najistotniejszy, w przeciwieństwie do turystyki rekreacyjnej i krajoznawczej. Nie ma mowy o sezonowości, gdyż wyjazdy pracowników w celach biznesowych odbywają się przez cały rok. Ich celem może być podpisanie umowy z kontrahentami, zareklamowanie swoich usług, czy udział w biznesowych targach i eventach.